Profiel van Sanne van Loon - WaarBenJij.nu Profiel van Sanne van Loon - WaarBenJij.nu
Sanne

Actief sinds 17 Sept. 2014
Verslag gelezen:

Door:

Blijf op de hoogte en volg Sanne

01 Januari 1970 | ,

Tags:

Verslag uit: ,

Hoi Hoi,

Leuk dat jullie mijn leven in Istanbul willen volgen. Ik zit hier nu ondertussen 10 dagen en het bevalt uitstekend!
Vorige week zondag 7 september zijn wij aangekomen, ik ben hier samen met 2 studie genootjes Britt en Maud. Het begon al erg goed want net toen wij in het vliegtuig zaten en waren uitgezwaaid door onze ouders en vriendje Mike vertelde de piloot dat we 45 min. vertraging hadden... Fijn!
Na 45 min wachten kon onze reis beginnen.
Eenmaal op het vliegveld aangekomen in Istanbul namen we de taxi naar ons appartement in Kadiköy dat is het district waar wij wonen. We werden geweldig ontvangen door een huisgenoot die in ons appartement sliep maar die nacht weer zou vertrekken naar Londen. Hij gaf ons een rondleiding en nam ons mee naar het dakterras om ons voor te stellen aan onze huisgenoten. Super leuke mensen en erg Internationaal, ze komen uit Nederland, Duitsland, Frankrijk, Portugal en Turkije.
We gingen die avond al gezellig met zijn alle eten en wat drinken dus een leuke eerste avond.

De volgende dag zijn we vroeg opgestaan om de omgeving te verkennen en boodschappen te doen. Ons appartement is perfect gelegen 5 min. lopen naar het centrum en tegen over het busstation en de ferry's lekker centraal dus! Die dag hebben we ook ons appartement flink onder handen genomen dat was heel erg nodig!! Na 4 uur poetsen was alles spik en span en hadden we er een gezellig meiden appartement van gemaakt.

Dag 2 zijn wij naar school geweest voor allerlei papieren en aanmeldingen. Dat is niet niks kwamen we achter... Zo moesten we onder andere onze telefoon registreren want na 3 weken zou die afgesloten worden kosten: 120 lira, daarna een turke simkaart kosten: 35 lira. En zo kan ik nog wel even door gaan maar goed wat moet dat moet.
S'avonds zijn wij met onze huisgenoten op stap gegaan. We hadden een erasmus feest in een grote club, op het dakterras in Taksim met uitzicht over Istanbul, Wauw...!

De volgende dag zijn we inclusief kater de toerist gaan uithangen. Wij wonen in het Azitische gedeelte van Istabul dus wij moeten met de boot naar Europa, maar dat is echt geen straf want de toch over de bosporus is echt geweldig! Ik heb zelfs dolfijnen gezien.
Aangekomen in Europa zijn we naar de Grand bazaar geweest een groot winkel oord en waar de mannen de slechte openingszinnen hebben zoals, Are you from Paradise? of you drop my heart... bleeeeeeh!!!
Daarna zijn we naar de Blauwe Moskee en Hagia Sophia gegaan. Echt super mooi!! Later deze week zijn we terug gegaan met school toen hebben we de Blauwe Moskee en Hagia Sophia van binnen gezien, erg mooi maar de vloerbedekking in de Blauwe Moskee was nat van alle zweetvoeten...

Onze school organiseert erg veel evenementen! Zo zijn we deze week naar de Princes Islanden geweest echt geweldig! Geen auto's alleen paard en wagens dus erg fijn om even tot rust te komen. Veel mensen uit de stad hebben hier een huis om even aan de drukte te ontsnappen en je hebt een super uitzicht over zee en de skyline van Istanbul.

Deze week hebben we veel Erasmus school feesten, zo leer je steeds meer mensen kennen en gratig shotjes zijn altijd leuk, erg veel Duitsers trouwens haha maar iedereen is erg vriendelijk en vinden het leuk dat wij uit Nederland komen. Stappen kun je hier erg goed vooral in Taksim.
Deze week zijn wij ook een keer in Kadiköy op stap geweest maar de clubs sluiten hier om 2 uur (wat wij niet wisten) op één club na een Metal Club.... aangezien dat de enige tent was die nog open was gingen we hier maar naar binnen. Britt en ik een beetje over dressed in een Metal club... slechtste combinatie ever dus na 1 biertje zijn we maar snel gegaan haha.
Alcohol is tijdens het stappen best prijzig voor een biertje betaal je ongeveer 10 Lira dat is ongeveer 3,30. Voor wijn dus nog meer!

Mijn eerste indruk van Istanbul is dus echt super!! De mensen zijn super vriendelijk en willen je overal bij helpen ook al spreken ze geen of slecht Engels. Ze gaan zelfs voor mij staan in de bus, bedankt!! Het verkeer is hier trouwens wel om te huilen!! Super druk, ze toeteren om alles en rijden kris kras door elkaar!! Oversteken moet je doen met het stoplicht of gewoon rennen... Iedereen is hier mank en nu snappen wij dus ook waarom.... In onze straat verkopen ze overal protheses hard nodig hier! haha. Eten hier is ook heerlijk en zijn tot nu toe elke avond "uit eten" geweest want voor gemiddeld 7 lira heb je hier een heerlijke maaltijd.
Ohjaa en met school beginnen we volgende week, ze zijn hier allemaal niet zo streng dus dat bevalt me wel :)

Zo dit is mijn eerste verslag, ik ben niet goed in schrijven maar heb mijn best gedaan! Tot de volgende keer!!